Maven Publishing
‘ Kun je niet stoppen met checken, klikken, surfen en liken? Leg dan nu je smartphone weg en lees dit boek.’
Arianna Huffi ngton, oprichter THE HUFFINGTON POST
‘ Alter laat zien wat er op het spel staat: deze technologieën kunnen onze relaties verpesten, het empatisch vermogen van kinderen ondermijnen en de grens tussen werk en vrije tijd ernstig vervagen.
Charles Duhigg, auteur van MACHT DER GEWOONTE
‘ Een superverslavend boek.’
MALCOLM GLADWELL
Superverslavend
Waarom smartphones, apps en social media zo verslavend zijn en wat je eraan kunt doen

We brengen elke dag uren door met mailen, instagrammen, whatsappen en facebooken; we bingen Netflix-series en YouTube-filmpjes; we zijn gemiddeld drie uur per dag met onze smartphone bezig, en onze kinderen zitten zo vaak achter een scherm dat ze moeite hebben om in het dagelijks leven sociaal te zijn.

Welkom in het tijdperk van gedragsverslaving. In dit revolutionaire boek beschrijft Adam Alter hoe het komt dat meer dan de helft van de westerse bevolking inmiddels minimaal één digitale verslaving heeft. De onweerstaanbare aantrekkingskracht van nieuwe technologieën, zoals smartphones, wearables en social media, zijn namelijk geen toeval. Ontwikkelaars blijken steeds meer gebruik te maken van ‘digitaal suiker’: geheime en doelbewuste trucs die uitsluitend bedoeld zijn om apps, spelletjes en andere digitale producten zo verslavend mogelijk te maken. Alter legt uit hoe dit werkt en wat je als individu hiertegen kunt doen. Maar ook hoe we onze kinderen hiertegen kunnen wapenen. Voor het écht te laat is.

Adam Alter is universitair hoofddocent marketing en psychologie aan New York University en auteur van de bestseller Drunk Tank Pink. Hij doet onderzoek naar ons beoordelingsen beslissingsvermogen. Alter schrijft voor The New York Times, The Atlantic en The New Yorker.

Superverslavend
Inkijkexemplaar
  • Klik hier om het inkijkexemplaar te downloaden in PDF formaat.
Aantal pagina's
ISBN
  • 978 94 9249 312 5
Vormgeving
  • Moker Ontwerp
Vertaler
  • Petra C. van der Eerden en Mirjam Nieman
Originele titel
  • Irresistible: The Rise of Addictive Technology and the Business of Keeping Us Hooked
Maven Publishing