'Gamers gaan de wereld redden.'
DE VOLKSKRANT
Beter dan echt
'Eindelijk een boek over games dat ook echt snapt wat er speelt.'
Erwin van der Zande, hoofdredacteur BRIGHT

Beter dan echt

Hoe games ons gelukkiger, slimmer en socialer maken

De trend is onontkoombaar: wereldwijd kiezen steeds meer mensen ervoor om games te spelen. Geheel vrijwillig en vaak zonder tastbare beloning storten miljoenen mensen zich dagelijks op het volbrengen van allerlei missies in virtuele werelden. Waarom? Hebben gamers een afkeer van sociale contacten? Is het een vlucht voor de werkelijkheid? Zijn games zo verslavend?

Jane McGonigal, een van ‘s werelds bekendste onderzoekers op dit gebied, stelt een verfrissende nieuwe vraag: is de realiteit wel uitdagend genoeg? In Beter dan echt maakt ze gebruik van inzichten uit onder andere de neurologie, psychologie en filosofie om aan te tonen waarom games zo’n grote aantrekkingskracht hebben en waarom dit een van de belangrijkste trends van deze tijd is. Maar ze gaat nog een stap verder. Aan de hand van vele voorbeelden laat ze zien hoe games gebruikt kunnen worden door bedrijven, overheden en scholen om op creatievere en effectievere wijze te werk te gaan.

  • :Jane McGonigalAuteur
  • :9789490574406ISBN
  • :Reality is Broken: Why games make us better en how they can change the worldOriginele titel
  • :The Penguin PressOorspronkelijke uitgever
  • :Joost MulderVertaling
  • :G2KVormgeving
Hoe we spelenderwijs de wereld gaan verbeteren

Eén reactie op “Beter dan echt”

  1. Goed dat er een Nederlandse vertaling van ‘Reality is Broken’uitkomt!

Plaats een reactie

U moet inloggen om een reactie te plaatsen.