Maven Publishing
'Gamers gaan de wereld redden.'
DE VOLKSKRANT
'Eindelijk een boek over games dat ook echt snapt wat er speelt.'
ERWIN VAN DER ZANDE, hoofdredacteur BRIGHT
Beter dan echt
Beter dan echt
Hoe games ons gelukkiger, slimmer en socialer maken

Nederland telt 9 miljoen gamers. De gemiddelde gamer in de Verenigde Staten heeft voor zijn 21ste al meer dan 10.000 uur doorgebracht achter een spelcomputer. Wat veroorzaakt deze massale uittocht uit de werkelijkheid? Moeten we ons zorgen gaan maken?

Jane McGonigal, een van ’s werelds bekendste onderzoekers op dit gebied, biedt een verfrissend perspectief: games blijken juist steeds vaker een positieve invloed te hebben op onze samenleving. Door gebruik te maken van inzichten uit onder andere de neurologie, psychologie en filosofie toont ze aan hoe games voorzien in echte menselijke behoeften zoals uitdaging, voldoening en vriendschap. Maar ze gaat nog een stap verder. Op meeslepende wijze laat McGonigal zien hoe games gebruikt kunnen worden om bedrijven, overheden en scholen effectiever en leuker te maken, en hoe ze zelfs een belangrijke rol gaan spelen bij het oplossen van wereldwijde problemen.

Jane McGonigal is gamedesigner en onderzoeker aan het Institute for the Future in Californië. Ze werd door Business Week uitgeroepen tot een van de tien belangrijkste vernieuwers van het jaar. McGonigal verwacht dat binnen tien jaar een gamedesigner genomineerd wordt voor de Nobelprijs voor de vrede.

Jane McGonigal
Jane McGonigal

Jane McGonigal is gamedesigner en onderzoeker aan het Institute for the Future in Californië. Ze werd door Business Week uitgeroepen tot een van de tien belangrijkste vernieuwers van het jaar. McGonigal verwacht dat binnen tien jaar een gamedesigner genomineerd wordt voor de Nobelprijs voor de vrede.

ISBN
  • 978 94 9057 440 6
Vormgeving
  • G2K
Vertaler
  • Joost Mulder
Originele titel
  • Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change The World
Maven Publishing