Maven Publishing wint Red Dot Award

De Red Dot Award werd toegekend voor Maven Publishing’s huisstijl, die in samenwerking met ontwerpbureau G2K is ontwikkeld. Het doel was een heldere, sterk herkenbare stijl die tegelijk voldoende ruimte zou bieden om elk boek individueel tot zijn recht te laten komen. “Het is een enorme eer om als kleine, startende uitgeverij zo’n internationale prijs te winnen!” aldus uitgever Sander Ruys.

De Red Dot Awards is de grootste designcompetitie ter wereld en bestaat uit drie categorieën: product, communicatie, en concept. Maven Publishing won een red dot in de categorie communicatie. Op 8 december vindt de prijsuitreiking plaats tijdens een gala-avond in Essen, Duitsland.

De huisstijl van Maven Publishing wordt gekenmerkt door felle primaire kleuren en een sterk typografische opzet. Een belangrijke voorwaarde voor de boeken is dat ze een duidelijke samenhang en herkenbaarheid moeten hebben, zonder gebruik te maken van een stramien of bepaalde vaste elementen.

Maven Publishing is een nieuwe uitgeverij, gespecialiseerd in toegankelijk wetenschappelijke titels op het gebied van menselijk gedrag. Het gaat hierbij om boeken die spannend en in verhalende vorm geschreven zijn. De titels van Maven Publishing komen tegelijk uit als boek, e-book en luisterboek (de laatste in samenwerking met Home Academy).

G2K is een design- en communicatiebureau met vestigingen in Amsterdam en Groningen. G2K won dit jaar ook een Red Dot met ontwerpen voor D66 en Brunel.

Voor meer informatie neemt u contact op met Barbara Kramer
barbara@mavenpublishing.nl – +31 (0) 6 24 29 93 47 – www.mavenpublishing.nl

maven red dot visual lr